måndag 5 mars 2012

Vårens Mål Nr 1

Vårens stora mål är Köpenhamns maraton. Sedan nästan fem veckor försöker jag följa ett 20-veckors program med tre pass i veckan som är ganska hårt med mina mått mätt. Det primära målet är att slå mitt marapers som ligger på drygt 3:23 men egentligen vill jag komma ner under 3:10 vilket borde kunna funka om jag får vara frisk och skadefri. Nu vet jag att det är väldigt lätt att trolla med siffrorna när man sitter och myser inomhus framför datorn och lite svårare att genomföra det med känslan efter en sådär 38 kilometer när organen börjar signalera ”timeout”, saltet ramlar ner framför ögonen när man torkar sig i pannan samtidigt som benens muskler inte längre svarar på tilltal.

Gårdagens långpass på 32 kilometer gick relativt bra. Jag har inte sprungit så långt på ett par år så det känns rätt gött att kunna hålla det planerade 4:49 –tempot genom hela passet. Nu kan det bara sluta blåsa dessa kalla vindar också så blir jag ännu mer nöjd. Börjar tröttna på vintertightsen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar