måndag 12 mars 2012

Chips och Långpass

Jag har alltid varit lite svag för chips men har problemet att jag inte tycker det finns några riktigt goda nuförtiden. När jag var yngre var jag väldigt förtjust i Estrellas Sourcream and Onion, den sjukt goda Franska örter och Pringles i alla dess former. Numera blir det mest Estrellas Solchips och OLWs motsvarighet (som ligger en bit efter smakmässigt). Det blir mest Havssalt och gräddfil eller rena lättsaltade chips.

Hungrig på nya goda smaker bestämde mig för att prova ICAs egna chips häromdagen men förväntningarna var inte speciellt stora efter den förra nitlotten med OLWs ugnsbakade chips (bara namnet borde ju vara en ledtråd i och för sig). Här var dock ICAs chips var en positiv överraskning. Även om den något svåra smaken ”Lagrad Cheddar” kan bli lite långrandig så var chipsen mycket lovande. Väldigt knapriga och med bra avvägd smak. Ett annat plus är att påsen endast är på 150g vilket passar mig finemang. Jag ser fram emot att testa de andra smakerna i serien.

Efter en vecka där kroppen inte velat vara med o leka var det gött att kunna riva iväg på en 28 kilometersrunda i 4:40 –tempo. Denna veckan ska förhoppningsvis innehålla 3 hårda pass med en 32 kilometersrunda i helgen som grädde på moset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar