tisdag 28 februari 2012

Pumping Iron


Under vintern brukar jag försöka masa mig ner till gymmet för att pumpa lite järn. Det är viktigt för koordination och bålstabiblablablayadayada… Ok, orsaken är egentligen att jag skulle vilja beefa upp mig liiite i år eftersom det var nästan tio år sedan jag styrketränade ordentligt och det har satt sina spår, sen kör jag lite extra magträning också eftersom jag hört att det ska kunna gynna löpningen. Annars blir det mest bänkpress och bicepscurl som på den gamla goda tiden.

Ikväll blir det 3*1600 m intervaller. Ett riktigt jobbigt pass där jag vet att mycket av den aktiva tiden kommer gå åt att mentalförhandla med mig själv om att ”Bara köra två reps idag” eller ”Det gör inget att man springer liite långsammare”. Som tur är brukar de förslagen avslås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar