fredag 23 mars 2012

Sliten...Låt oss tävla lite

Veckans långpass får stå tillbaka vilket kanske kan behövas så att kroppen får läka lite. Efter ett hårt intervallpass i tisdags och ett förvånansvärt segt tempopass igår är kroppen på krigsstigen idag. Ont lite överallt men förhoppningsvis kan detta kureras med två dagars vila så att söndagens premiärtävling Helsingborgs Terränglopp går att genomföra på ett bra sätt. Mina förhoppningar är att putsa mitt pers på loppet som jag satte ifjol (30:53) men jag har ingen aning om var jag ligger på sprintdistanserna i år. Jag tror jag var ganska bra förberedd förra året så det är inget jag tar för givet.



Loppet ingår även i årets stora utmaning UV Grand Prix som jag lyckades springa hem ifjol. Det verkar som om det blir ett gäng uvar som masar sig till Jordbodalen även om skador och influensatrams sätter käppar i hjulen för vissa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar