onsdag 30 maj 2012

Freeflowloppet, en orgie i trötthet


Efter Helsingborgs terränglopp i mars kände jag mig i helt galen bra form trots att jag missat en veckas träning precis innan. Efter det har jag missat totalt 6 veckor pga en massa förkylningar vilket förstås är förkastligt mycket på drygt två månader.

Trots detta hade jag någon slags illusion om att jag skulle kunna köra det nya hässleholmsloppet Freeflowloppet i samma tempo som i Helsingborg. Illusionen varade i ca 2.5 km i den mycket kuperade banan som dessutom är min träningsslinga. Då låg jag på tredje plats och försökte hänga en kille som jag var övertygad om att jag skulle kunna springa ifrån när han tröttnade i en backe.

Nu blev jag istället skoningslöst upphunnen av bakomvarande klunga, grillad på max värme i tre kilometer och sedan utspottad och lämnad till mitt öde för att gneta mig i mål i ett tempo som jag ska kunna hålla i minst tre mil.

Förutom blodsmaken var loppet var hur trevligt som helst och jag hoppas få revansch nästa år.

Nu gäller det att komma igång med träningen igen. En dryg månad kvar till Hörby Marknadslopp som är en viktig deltävling i UV GP  där jag inte får tappa mer mark till Emma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar