lördag 9 juni 2012

Rise of the Machine

Äntligen är vårens förkylning nr 2 ett ont minne blott. Har nu nästan två veckor med fin träning bakom mig och det börjar kännas som om kroppen är på väg tillbaka. Nu siktar jag närmst mot Hörby marknadslopp i början av juli som brukar vara en riktigt trevlig tillställning och jag hoppas kunna göra ett bra lopp där med lite smartare löpning jämfört med vårens tjurrusningar. Idag blev det riktigt fina 13 km kuperad löpning i ett tempo mittemellan lugnt och ”ganska hårt”.



Höstens Lidingölopp blir med största sannolikhet inställt så i oktober blir det istället Amsterdam Marathon med siktet inställt på sub 3:10.  Förhoppningsvis blir vi ett litet gäng som ska dit, och springa så det ska bli riktigt kul,

Nu väntar härlig sommarträning. Jag ska köra liknande pass som under våren men mycket mer skogslöpning istället för att nöta asfalt. Även långpassen kommer jag ofta köra i min kuperade slinga i skogen då jag tror det är nyttigt och en mer allsidig löpträning. Dessutom har jag under våren saknat att kunna trycka på i uppförsbackarna, en känsla jag inte alls gillat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar