onsdag 23 maj 2012

Rast, Vila på stället

Först undviker jag i princip svåra förkylningar i nästan två år, sen kommer två onda psykoförkylningar inom loppet av två månader. Det är vid tillfällen som dessa jag verkligen uppskattar att jag för det mesta mår prima.

Vårens stora mål Köpenhamn Maraton kunde jag glömma och tur var väl det eftersom jag sedan i måndags varit riktigt sliten med väsande hosta och allmänt töcken som mitt signum. Detta är andra gången jag missat ett stort lopp och andra gången det är just Köpenhamn som får stryka med, nästa år kanske….får trösta mig att jag i alla fall har en kropp som skulle kunna springa ett maraton, ok, kanske inte just denna vecka men nästa.

Nu får vi se vad nästa mål blir men förhoppningsvis kan kroppen läka ihop lite under frånvaron så att jag kan starta lite mjukt och få en riktigt fin sommarträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar