måndag 14 maj 2012

Den där pinnen ser ut som en ooooorrm

Då var vi inne i maratonveckan. Är hemma med galet hostande barn så jag bara väntar på att de onda virusen ska infiltrera min kropp lagom till på söndag. Hoppas verkligen att immunförsvaret är på topp.


Körde ett oväntat hårt terrängpass på 15 km igår. Det är verkligen helt sjukt kul att springa på skogsslingor istället för att bara nöta asfalt, speciellt när vädret visar sig från sin bästa sida. Det var en hel del tipspromenadflanerare ute på delar av slingan igår också. Förvånande att pensionärsgäng som går i motsatt riktning, tre i bredd, verkar ta illa vid sig när de motvilligt måste lämna 75 cm på ena sidan så att man kan springa förbi. Måste finnas något roligare än att gå och sura i skogen en solig söndag.

Min ormradar var på idag. Jag inser att jag inte är någon T-800 eftersom jag trots hög uppmärksamhet nästan sprang på en stackars gräsand. Vid ett senare tillfälle tänkte ”Det gäller att hålla uppmärksamheten på topp, den där pinnen ser t ex ut som en oooooorr…” innan jag i luften ändrade fotens nedsättning till att precis missa denna stackars lilla kopparödla…


Inte Anaconda precis


På varv nummer två hade den ringlat iväg till en tryggare plats.

1 kommentar:

  1. Enough is enough! http://www.youtube.com/watch?v=amYzBQMT4VI&feature=related

    SvaraRadera