tisdag 10 april 2012

Hårdaste delen av maratonprogrammet...

Efter ett tamt comeback –försök i skogsslingorna i måndags får hårdträningen skjutas upp en vecka till. Förkylningen sitter kvar i huvudet (inne i ansiktet , bakom näsan…snett uppe och inne i...) och även om jag inte har ont i halsen så får jag bita i det sura äpplet och se maratonupplägget naggas i kanterna.

Jag är absolut inte van vid sådana här sega och frustrerande störningar. Enligt min träningsstatistik så hade jag två veckors träningsuppehåll våren 2009. Förra året var det endast en hel vecka i sträck som var tom i statistiken och det var veckan efter Lidingö då jag softade, putsade min silvermedalj och drack Sierra Nevada Pale Ale. Med så många år emellan så kanske man ska vara glad att slippa sjukdomar och skador och ta det lugnt ett par dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar