lördag 21 april 2012

Grillad i Skrylle

Just det, jag skulle ta det lugnt och springa på 39:xx. Det blev inte så....det var länge sedan jag var så trött som uppför de sista backarna och var lite småknäckt under hela loppet. Men 39:00 blev det så ett av målen nådde jag i alla fall.

När jag springer motionslopp i den mindre skalan brukar jag hamna på plats 1-3 i motionsklassen, denna vetskap brukar jag använda när jag positionerar mig under loppet. Att jag idag om än med lite vacklande form, hamnade på plats nr 10 i denna klass skadade mitt redan dåliga tävlingspsyke. Som vanligt var det inte lika illa i verkligheten som jag tyckte under loppet när jag mest sprang och surade.

Öppnade första kilometern i 3:35 -tempo men blev ändå frånsprungen av kanske ett trettiotal löpare. Justerade ner farten lite de kommande kilometerna och löpare fortsatte att strömma förbi. Skillnaden från tidigare motionslopp var att i princip ingen kom singlande framifrån med andan i halsen efter att ha tokstartat. Jag hade inte heller riktigt samma klipp som i fjol men lade mig på rätt hyfsad fart genom skogarna. Efter ca 5 km kom det äntligen en kille som sprang om som jag kunde lägga mig kloss intill och ”hänga”.

Jag höll mig så nära honom som lagen tillåter fram till sju kilometer där backarna börjar. Här brukar jag kunna plocka en del gubbar. Idag var det dock helt kört, blev omsprungen av tre-fyra till på vägen uppför backarna och när sista backen var avklarad seglade hela gruppen bara ifrån. Jag hade inget att komma med här heller....absolut inget.

Det kändes lite knäckande under loppet att det inte kom en enda positiv kick men i efterhand är jag ganska nöjd ändå även om jag låg 45 sekunder efter förra årets notering.

Kilometertider...förra årets noteringar inom parentes, kanske var det kilometer 1 och 3 som egentligen ställde till det.

3:46 (3:55)
4:00 (3:42)
3:48 (4:05)
4:02 (3:55)
3:53 (3:47)
3:38 (3:40)
3:51 (3:46)
4:18 (4:14)
4:53 (4:40)
2:56 (2:44)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar