torsdag 19 april 2012

Dags för Skrylle

På lördag är det dags för Skrylleloppet. Egentligen är det helt fel att springa ett millopp nu när jag behöver långpass inför maraton som ju bara är en månad bort men det verkar som om det kommer att bli ganska fint väder så det är svårt att motstå frestelsen. När jag bodde i Lund

vallfärdade jag ofta ut till skogsoasen för att ta mig an milrundan där så det är lite speciellt att återvända dit.

På grund av min tendens att bli dålig när jag tar ut mig maximalt ska jag försöka lägga mig en liten bit under maxtempo för att inte sabba mer av min träning, kanske hitta någon att grilla i de härliga uppförsbackarna på slutet (eller bli grillad kanske). Förhoppningsvis innebär detta att jag kommer in på strax under 40 min.

I förrgår blev det 18 kilometer i ett slags desperat kvällslångpass (eftersom jag kommer missa helgens pass). Det blev högre tempo än förväntat eftersom jag fick känna mig för när min smarte Garmin fick för sig att batteriet var urladdat (trots att den varit på laddning hela dagen).

I kväll luktar det intervaller för första gången på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar