söndag 12 maj 2013

Utpumpad efter Lundaloppet

Lundaloppet i riktigt bra löparväder, mulet men ganskla varmt gjorde att det var lätt att välja tunn tröja och skjorts idag, uppskattas. 



Folkmyller på IP
Startade i högt tempo vilket började kännas i slutet av stigningen under första varvet. Brorsan hängde på i 1.5 kilometer innan han insåg galenskapen. Lyckades köra på fint på första varvet och varvade på 19:36 men var riktigt tagen vid varvningen. Tänkte ta det lite lugnt kilometer 6,7,8 för att disponera potten med sekunder jag hade att spela med, hade ju varit gött att komma under 40.

Det var lättare tänkt än gjort, när jag kom upp på backkrönet under andra varvet efter nästan 8 kilometer måste jag legat på nästan maxpuls och hade tappat 21 sekunder av min pott. Det betydde att jag var tvungen att göra de två sista på exakt 8:00 för att komma under 40 vilket gjorde att jag började tvivla lite ( och av någon anledning fundera på hur jobbigt det ska bli att springa Göteborgsvarvet nästa vecka).

Jag lyckades trycka ner lite syre i kroppen under nedförsbacken ner till stan och tryckte på hårt genom stan. Vid 9-markeringen kändes benen verkligen gummi men jag blev nöjd när jag såg att kilometern gått på 3:53. Nu tänkte jag att om jag bara matar på och inte kollapsar så ska jag kunna springa en slutkilometer på under 4:08, jag orkade knappt spurta inne på IP för jag tyckte jag hade koll på sekunderna...39:53 stannade klockan på.

De säger att det är skönt efteråt men jag vet inte...

Riktigt nöjd med prestationen och med tanke på hur jag mådde resten av dagen så var där inte mer att hämta idag. Kom in på plats 109 av 1500 killar (31:a ifiol) så det finns lite kvar att jobba med....men det kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar