onsdag 24 april 2013

Lyckat Test i Skrylle

Helgens Skryllelopp gick över all förväntan. Fantastiskt väder och trevlig stämning gjorde sitt för att ge bra förutsättningar. Jag hade som mål att försöka komma in på höga 43 för att kunna jobba vidare ner mot 40 under Lundaloppet i mitten av maj.


Nöjda löpare efter loppet


Jag kände mig för ibörjan och landade de första kilometrarna på runt 4:25. Jag hade sällskap av min bror vilket var riktigt kul. Kilometer 5-7 tryckte jag på lite mer och höll ca 4:00 tempo vilket kändes när stigningarna började under åttonde kilometern och brorsan var tvungen att släppa.

Kilometer 8 och 9 blev som traditionen bjuder en riktig pina. Jag lyckades klara dem utan att kapitulera helt men jag slutar aldrig överraskas av hur tung den 9:e kilometern är. Den sista lätta kilometern var bara en fråga om att ta sig i mål med någon form av stil.


42:10 blev det tillslut och det känns jättefint. Enligt erfarenhet motsvarar det ca 41 på en vanlig mil vilket får mig att börja snegla på sub-40 igen...Brorsan överraskade med personligt rekord på 42:28.


2 kommentarer:

  1. Helvete vilka bra tider!

    Jag hade tänkt att springa men åkte på en rejäl influnsa o ligger fort sjuk :/

    SvaraRadera
  2. Synd att du missade loppet, hoppas du kryar på dig i rappet . Gillar loppet skarpt men det är mycket nostalgi eftersom jag sprang där väldigt ofta när jag bodde Lund. Det skadar ju inte att vädret var exemplariskt :) .

    SvaraRadera