måndag 16 juli 2012

Som en F1-bil i depå

Ända sedan det fina cykelpasset för snart en månad sedan har jag fått ont på sidan av höften efter nästan varje pass. Med största sannolikhet rör det sig om en inflammation i det feta muskelfästet som sitter där.  Efter Hörby Marknadslopp tog jag beslutet att avstå träning i 10 dagar och sedan börja så smått igen. Det hade varit fint att kunna börja maratonträningen utan att vara halvskruttig i kroppen.

I torsdags passade jag på att bli förkyld för 983e gången i år. Jag såg det komma men jag kunde inte ducka denna gången heller. Detta ger mig ytterligare några dagars vila för kroppen. Så här i semestertider är dt lite frustrerande men det borde funka att jogga igång i helgen. Hoppas att allt känns bra då.

2 kommentarer:

  1. Du tycks vara i ett rejält motflyt nu. Hoppas allt elände ger med sig så du kan komma igång på riktigt igen!!

    SvaraRadera
  2. Japp! :) Ska bli spännande att se hur kroppen känns när jag drar igång så smått... Förhoppningsvis i helgen.

    SvaraRadera